Project Description

τίτλος & θέση έργου:

The mice ate the door library,
μετατροπή πόρτας σχολικής εισόδου σε βιβλιοθήκη στα Εξάρχεια Αθηνών

χρόνος μελέτης:

2019

Αρχιτέκτονες έργου:

Βαρδαλάχου Τίνα, Μπαζαίου Ναταλία, Νουκάκη Αναστασία

Υλοποίηση παιδικών εργαστηρίων:

Athens Superscript

Σύμβουλος πολιτικός μηχανικός:

Φώτου Θανάσης

Σύμβουλος εκπαιδευτικός:

Μπαλτάς Μπάμπης (δάσκαλος στο 35ο δημοτικό σχολείο Αθηνών)

Σύμβουλος γεωπόνος:

Πανόπουλος Νικήτας

The conversion of a school door into a library in Athens
Μετατροπή πόρτας σχολικής εισόδου σε βιβλιοθήκη στην Αθήνα
The mice ate the door library, The conversion of a school door into a library in Athens
Μετατροπή πόρτας σχολικής εισόδου σε βιβλιοθήκη στην Αθήνα
Μετατροπή πόρτας σχολικής εισόδου σε βιβλιοθήκη στην Αθήνα
Μετατροπή πόρτας σχολικής εισόδου σε βιβλιοθήκη στην Αθήνα
Μετατροπή πόρτας σχολικής εισόδου σε βιβλιοθήκη στην Αθήνα
Μετατροπή πόρτας σχολικής εισόδου σε βιβλιοθήκη στην Αθήνα
Μετατροπή πόρτας σχολικής εισόδου σε βιβλιοθήκη στην Αθήνα
Μετατροπή πόρτας σχολικής εισόδου σε βιβλιοθήκη στην Αθήνα
Μετατροπή πόρτας σχολικής εισόδου σε βιβλιοθήκη στην Αθήνα
Μετατροπή πόρτας σχολικής εισόδου σε βιβλιοθήκη στην Αθήνα

Η παρούσα μελέτη αφορά τον σχεδιασμό ανοιγόμενης θύρας που θα φέρει χώρους φύτευσης και τοποθέτησης βιβλίων σε αντικατάσταση της υφιστάμενης πόρτας των Σχολείων που συστεγάζονται στην οδό Κωλέττη 34 στα Εξάρχεια Αθηνών.

Με στόχο την αναζήτηση παρεμβάσεων για να ενισχύσουμε τη δυναμική του σχολείου προς την κατεύθυνση της κουλτούρα της ανταλλαγής γνώσεων και πολιτισμού με την γειτονιά, αναζητήσαμε ως ομάδα αρχιτεκτόνων να δημιουργήσουμε ένα νέο χώρο στο σχολείο. Έναν χώρο στα σύνορα του εσωτερικού και του εξωτερικού του σχολείου, στο όριο της γειτονιάς και της αυλής του σχολείου: Μια βιβλιοθήκη που θα απευθύνεται και στους μαθητές και στα παιδιά της γειτονιάς. Επανασχεδιάσαμε τις πίσω πύλες του σχολείου τις μετατρέποντας σε βιβλιοθήκη και βλάστηση. Η πόρτα εισόδου μετατράπηκε έτσι σε ένα χωρικό παιχνίδι στο οποίο φυτά και βιβλία, στο κατώφλι του σχολείου, προσκαλούν παιδιά και από τις δύο πλευρές να το εξερευνήσουν.

Τμήμα της διαδικασίας σχεδιασμού της παρέμβασης αυτής ήταν η διεξαγωγή παιδικών εργαστήριων τα οποία οργανώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν από την ίδια ομάδα αρχιτεκτόνων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων της σχολικής κοινότητας. Τα παιδιά μαθητές ενέταξαν την επικείμενη αλλαγή-παρέμβαση στην είσοδο του σχολείου τους σε μία δική τους φανταστική ιστορία και με αυτόν τον τρόπο προσδιόρισαν μορφολογικά και λειτουργικά την διαμόρφωση της συμμετέχοντας στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό της.

Αυτή η ενέργεια υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «This is Athens-Polis» του δήμου Αθηναίων.